RSS
Ez az oldal elsősorban a családom és barátaim számára jött létre, hogy mindig tudják merre járok és mit csinálok :D Jó olvasgatást! Orsi

Egy kis ajánló...

Amióta kinn vagyunk vagy melót keresünk vagy várost nézünk vagy mozizunk online. Most az utóbbiról szeretnék egy kicsit beszámolni. 3 filmet szeretnék kiemelni; ez egyik egy limonádé film,a másik elgondolkodtató, a harmadikkal meg nem tudok mit kezdeni, de ezt majd mindjárt elmagyarázom.

 

Egy igazi romantikus vígjátékkal kezdenék, a Valentin nappal. Mindannyian tudjuk, hogy ez az a film, amiben minden idők legtöbb sztárja játszik együtt (elég csak a plakátra nézni) és a rendező nem más, mint aki a Micsoda nőt forgatta. Ez a két tényező elég is, hogy jó filmet lássunk :D
Nekem nagyon tetszett, igazi limonádé fim.  Néha olyan jó csak nézni ki a fejünkből és nevetni, semmi dráma, filozófia, mély gondolat csak egyszerű romantika. Mindenkinek szívből ajánlom, ha ki szeretne egy kicsit kapcsolni.  
Szerintem a trailer is teljesen átadja a film hangulatát.
 
A második film… igazán kemény. Ez messze nem a limonádé kategóriába tartozik, nem is a szórakoztatóéba.
"A felolvasó egy maximális igényességgel és szépséggel elkészített, mély gondolati tartalommal felruházott, súlyos film az igazságról, a lélek törékenységéről, annak felőrlődéséről és a megbékélésről." - írja egy kritikus, és minden benne van ebben a néhány sorban, amit én oldalakon át ragozhatnék...
A történet amúgy rém egyszerű: A második világháború utáni Németországban a tizenéves kamasz fiú, Michael Berg (David Kross) rosszul lesz az utcán, és a nála majd 20 évvel idősebb nő, Hanna (Kate Winslet, aki ezért az alakításáért, 5 sikertelen jelölés után, megkapta az Oscar-díjat) segít neki hazajutni. Amint a fiú felgyógyul a skarlátból, meglátogatja a nőt, hogy megköszönje gondoskodását, és csakhamar titkos, szenvedélyes viszony alakul ki közöttük. Kezdetben Michael különböző irodalmi alkotásokból olvas fel Hannanak, majd ez később testi vonzalomba csap át. Ám Hanna egy nap hirtelen eltűnik. Nyolc évvel később Michael (Ralph Fiennes) joghallgatóként megfigyeli a náci háborús bűnösök perének tárgyalását, és akkor megpillantja Hannát a vádlottak padján. Ahogy lehull a lepel a nő múltjáról, Michael olyan titokra döbben rá, mely mindkettejük életére hatással lesz. A film érdekessége még, hogy nem foglalkozik a zsidók kiirtásának súlyosságával, a háboró borzalmaival vagy a parancsot teljesítő német katonák tetteinek helyességével, a hangsúly Michael (a főszereplő) lelki világán van. Mindenképp érdemes megnézni, én napokig gondolkoztam rajta. Rengeteg kérdést vett a film, amikre nincs is talán jó válasz...
Itt a trailer, bár nekem nem tetszett, szerintem nem adja vissza annyira a filmet... de érdemes azért belenézni. http://www.youtube.com/watch?v=52OzKjzVqpM  
 
A harmadik film, pedig Az időutazó felesége. Hozzátartozik a történethez, hogy pont az utolsó esténken (Budapesten) hozta anya haza ezt a dvd-t… nagyon meg akartam nézni, de 11volt mire mindennel készek voltunk, a gép meg 6kor indult, ami azt jelentette, hogy hajnal 4kor kellett tőlünk indulni a Ferihegyre, egy szó mint száz nem tudtam megnézni. De itt, több napos kérlelés után végre belement az Uram, hogy megnézzük online. 
Ez a film is, mint A felolvasó egy regényen alapul. Ami azt illeti, ezt a könyvet szívesen elolvasnám, mert ahogy olvasom a  kritikákat a filmról, úgy egyre biztosabb vagyok benne, hogy nagyon jó kis könyv lehet. De vissza a filmhez, van bennem egy kettősség, amivel nem tudok mit kezdeni. Egyfelől mondanám azt, hogy egyszerű, másfelől viszont az újszerűvel jellemezném. Egyszerű, mert nem túl bonyolult a történet, 2 mondatban el tudnám mesélni, másrészről viszont újszerű, mert az időutazó témával eltünnek a határok és egy határ és kortalan szerelmnek lehetünk tanui. Viszont mégse mondanám ezt a filmet, egy átlagos szerelmi történetnek, van benne valami más, új.... talán egy másfajta életérzés... nem tudom... Szóval én mindenkit búzdítok arra, hogy nézze még és aztán együtt diskuráljunk róla ;)
 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 megjegyzés:

Bernadette írta...

Szia,

Én is láttam mindhárom filmet és mindegyik megfogott a magam módján. A Valentin napot rendkívül szórakoztatónak találtam, régen láttam ennyire igényes romantikus vígjátékot. A felolvasó már kb. egy éves élmény, de éppen most kezdtem el könyvben olvasni. Szerintem Kate Winslet már játszott jobban is, érdekes, hogy éppen ezért kapott Oscart. Ralph Fiennes meg egy igazi zseni - már csak miattuk is érdemes megnézni a filmet, de történet is igen elgondolkodtató. Az időutazó feleségével meg én sem tudtam mit kezdeni, bennem is volt kettősség, mert egyrészt nagyon tetszett, másrészt furcsa és elvont volt - de így pár hónap távlatából már abszolút pozitív élménynek maradt meg.
Ha érdekel, nézd meg a filmekhez kapcsolódóan az alábbi bejegyzéseimet. :)

http://vilagesegyebkatasztrofak.blogspot.com/2010/02/valentin-nap.html

http://vilagesegyebkatasztrofak.blogspot.com/2009/11/az-idoutazo-felesege.html

Megjegyzés küldése